Welkom op de website!

Bevalling /
Spoedeisend

071 – 514 40 71

7 dagen per week
24 uur per dag

Download
hier onze folder

Cursussen

Tijdens de zwangerschap zijn er verschillende cursussen die je kunt volgen om je goed voor te bereiden op de bevalling. Het gaat hierbij niet alleen om je conditie, maar ook om informatie omtrent de bevallling het verloop en hoe je goed om kunt gaan met pijn. Hieronder staan een aantal cursussen beschreven, welke het beste bij je past is per persoon verschillend.

Yoga

Zwangerschapsyoga is een cursus waarbij de nadruk ligt op ademhalings- en ontspanningsoefeningen, concentratie en kracht. Ook wordt door specifieke yoga oefeningen het bekken en andere belangrijke spiergroepen versterkt die belangrijk kunnen zijn voor de bevalling. Onderstaande instanties geven yoga in de regio Leiden.

Activite

Voor meer informatie en of aanmelden via bovenstaande link. Het is aan te raden dit te doen vanaf de 25e tot 30e week van de zwangerschap.

Alina Yoga

Voor meer informatie zie bovenstaande link, Aanmelden bij Alina Yoga is aan te raden tussen de 20 en 22 weken zwangerschap.

Gymnastiek

Zwangerschapsgymnastiek
Tijdens de cursus prenatale gym krijg je informatie over wat er in uw lichaam gebeurt tijdens de zwangerschap, bevalling en de kraamperiode. De oefeningen zijn gericht op het verbeteren van de lichaamshouding en de conditie, zoals oefeningen voor de bekkenbodemspieren en ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Verder leer je alles over persen en hoe je de weeën kunt opvangen.

De startdatum ligt zo tussen de 24 tot 29 weken. Voor meer informatie of aanmelden zie bovenstaande link.

Mom in Balance

Mom in Balance is een workout bedoelt voor vrouwen die graag actief willen blijven bewegen tijdens de zwangerschap. In samenwerking met gynaecologen en bekkenbodemfysiotherapeuten is Mom in Balance specifiek samengesteld voor het zwangere lichaam. Onder professionele begeleiding vind er eenmaal in de week een training plaats in de buitenlucht, dit om je conditie op peil te houden en je lichaam te versterken. Er wordt een combinatie gemaakt van cardiotraining, stretchen, spierversterkende oefeningen, interval training en ontspanningsoefeningen. Je blijft fit, sterk en energiek gedurende de zwangerschap, zo kun je je optimaal voorbereiden op de zwangerschap.

Ben je benieuwd of wil je meer informatie, aanmelden kan vanaf de 12e week van de zwangerschap, op de link hierboven.

Haptonomie

Haptonomische zwangerschapsbegeleiding is een volledige voorbereiding op de bevalling. Het contact met het ongeboren kindje staat centraal. Het gaat bij haptonomie om voelen. Als je tijdens de bevalling contact kan houden met het proces in je lijf en met je kindje, volgt de ontspanning en ademhaling vanzelf. Het omgaan met pijn wordt heel praktisch geoefend. Voor verdere informatie klik je op deze link.

Samen bevallen

Samen bevallen geeft jullie, zoals de naam al aangeeft, samen de mogelijkheid om je voor te bereiden op de geboorte van jullie kind. De zwangere én haar partner worden ondersteunt met praktische handvatten en technieken om tijdens de bevalling toe te kunnen passen. Meer informatie